Onderhoud boten, reserveren en meer

Om schades te beperken willen we een aantal zaken iets anders organiseren en een paar aandachtpunten noemen:

  • Slidings blijken harder te slijten als we die met schuursponsjes schoonmaken. Schoonmaken met een doekje, al dan niet met sop, werkt net zo goed en verlengt de levensduur van de slidings. Elke keer na het roeien schoonmaken en alleen eventueel de aanslag op de wieltjes met een sponsje verwijderen wordt de nieuwe regel.
  • We treffen zo nu en dan schades aan de binnenzijde van de huid. Dat komt omdat de schoenen zo laag worden afgesteld dat de hak de binnenzijde van de huid beschadigt. Dus minimaal 1 cm vrij houden.
  • Als de huid, binnen- of buitenzijde, beschadigd is moet die gerepareerd worden. Graag melden in myfleet en er een plakbandje op plakken.
  • De discussie over afstellen heeft nog niet plaatsgevonden, daarom komt dat onderwerp in één van de volgende nieuwsbrieven.
  • De ketting van de kraan is weer ontvet en doet het weer. Deze NOOIT invetten!. Laat dat over aan de klusgroep.
  • Na corona zijn de meeste boten weer op de normale plek komen te liggen. Op verzoek zal de Kemphen in karretjes onder het buiten afdak komen te liggen. De Duiker wordt minder gebruikt en zal in de buitenstelling blijven liggen.

Vlootgebruik:

  • Boten voor wedstrijden reserveren dient via Machiel Spuij te gebeuren en boten voor tochten en toeren via Bernard Matser. Daarmee houden we overzicht over welke boten wanneer weg zijn en wat dat voor gevolgen heeft voor de beschikbaarheid van botenwagens.
  • Nog steeds wordt vergeten om boten te reserveren of mee te nemen vóór het roeien. Elke boot die gebruikt wordt moet in Myfleet gereserveerd worden zodat we weten wie er op het water is, wie verantwoordelijk is, hoe vaak een boot gebruikt wordt, enz.