Nieuwsbrief december 2024

Nieuwsbrief december 2024

Tijdens de ARV is Martha Bloemberg tot Lid van Verdienste benoemd. Martha heeft zich altijd enorm ingezet voor de roeisport. Ze is voorzitter geweest van de afdeling, heeft in die tijd FiftyFit opgericht. Lees verder

We zitten midden in de donkere dagen voor kerst, alweer het einde van 2024. Waarbij het onze penningmeester is gelukt om de BOSA subsidie binnen te halen! Het was een jaar met veel schades, maar dankzij onze klusploeg en onze botenbaas is veel ook weer gerepareerd! Zie verderop in de nieuwsbrief. Ook een jaar met leuke sociale activiteiten, samen naar de film Boys in the boat kijken, de vrijwilligers bedankdag en onlangs de Pubquiz. Er zijn mooie resultaten bereikt tijdens wedstrijden. En na dat gekke voorjaar hebben we toch allemaal weer heerlijk kunnen genieten van het roeien op ons stukje Rijn!

Graag roepen we iedereen op om je input te leveren voor het nieuwe botenplan. Als je wil dat er een boot aangeschaft wordt in de komende 5 jaar, geef dan bij Frans aan wat voor boot jij/je ploeg graag zou willen. Schrijf je pleidooi en stuur dit naar materiaal@vada-roeien.nl.

We zijn op zoek naar een instructiecommissaris, ter vervanging van Inge. Als het je leuk lijkt of als je hier meer over wilt weten neem dan contact op met inge-engels@live.nl. Ook Marion heeft aangegeven dat ze gaat stoppen met haar functie als secretaris, je kunt haar vragen wat de functie inhoudt via secretaris@vada-roeien.nl

Namens het bestuur wens ik jullie allemaal goede kerstdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Marion Bruin, Harry Straathof, Hanneke van Everdingen, Frans van Duikeren en Inge Engels

Crex Crex
Na een ernstige schade aan de Crex Crex is eerst besloten om de Crex Crex total loss te verklaren. Na bezoek van de verzekering en het vaststellen van het schadebedrag is toch een poging gedaan om deze geliefde boot te laten repareren. Lees verder

C-Boten
In het voorjaar hebben we een nieuwe C3+/C4 besteld en we wachten al geruime tijd op de levering daarvan. Het is een C3+ dus een gestuurde C3 die ook als een voetgestuurde C4 geroeid kan worden. Het is een uitbreiding van de vloot die al in het oude vlootplan voorzien was. We zullen de opslag aanpassen: De Mooievaart en de nieuwe boot komen buiten te liggen onder de Pelikaan en Zwaan. Beide C-boten van Wiersma hebben vrijwel geen houten onderdelen en kunnen daarom goed buiten liggen. De Tureluur is naar binnen verhuisd. Die heeft veel houten onderdelen en ligt droog op de plek die we tot nu toe voor de Mooievaart hadden. De Rietgors gaat op zijn kop in een buitenstelling (boven de wherry’s). Daar ligt die droger, en met de kiel naar boven zodat er geen water in kan blijven staan. Voor gebruik zal die uit de stelling gestild moeten worden, maar als er zoveel C-boten nodig zijn dat de Rietgors ook gebruikt moet worden dan zijn er voldoende leden die kunnen tillen.

Zwemvest
De periode van de zwemvesten komt er weer aan: In de periode november tot april raden we voor Jeugdleden aan een zwemvest te dragen. Voor alle stuurleden is het in die periode verplicht een zwemvest te dragen.

Kantine
Schoonhouden kantine: We vragen aan de leden om na een bezoek aan de kantine te zorgen dat de kantine weer schoon en opgeruimd is. Geen etenswaar achterlaten in de veronderstelling dat wellicht iemand later nog kan genieten van de laatste stukjes taart, de overgebleven koek, enz. Was de vaat af, droog die en zet het vaatwerk weer in de kastjes. Haal even een doekje over de tafel. En leeg de vuilniszak als die vol zit. Kortom: zorg voor een schone kantine!

WA verzekering
Conform het Huishoudelijk Reglement zijn de leden verantwoordelijk voor de schade die zij veroorzaken. We willen hier het advies nogmaals herhalen om zelf bij je eigen verzekering na te gaan of schade aan vaartuigen (specifieker roeiboten) in de WA-polis genoemd wordt als verzekerde goederen. Sommige WA-verzekeringen sluiten die namelijk uit terwijl andere maatschappijen deze schades wel vergoeden.

Poetsen
Het wordt weer tijd voor het periodiek poetsen van de boten. Op het prikbord hangt een lijst wie welke boot een extra schoonmaak- en poetsbeurt moet geven.

Karretjes
De klusgroep moet regelmatig afgesleten wieltjes van de karretjes waar de boten in liggen vervangen. Deze wieltjes slijten heel snel als ze op de rem staan tijdens het rijden. Vaak staan karretjes op de rem als dat helemaal niet hoeft.
Karretjes in de loods: nooit op de rem.
Karretjes in de stalling onder afdak buiten: Nooit op de rem.
Rem alleen gebruiken op het perron en bij het kranen van de C-boten.
Bij verplaatsen van de karretjes altijd de karretjes van de rem halen.

Uitslagen en foto’s Novembervieren 2024 Lees en kijk verder